25|10|2017 - Petr Piskač, MBA
* 1. Dotazníkové šetření přímo v brdském terénu jsme zahájili loni. * Oslovili jsme celkem 118 subjektů, a to přímo v našich Brdech. * Máme tak k dispozici skutečná, reálná data. Jaká budou ta letošní? Na vyhodnocení letošního průzkumu intenzivně pracujeme, ostrá data právě zpracováváme!
V loňském roce 2016, ještě před zrozením našeho portálu, jsme si chtěli ověřit přímo v terénu, zda-li správně tvoříme to, co bude mít smysl a osloví většinu, nikoliv úzkou skupinu vybraných jedinců.
Nechtěli jsme však jít tradiční českou cestou "pokus / omyl" a pro jsme se předem spojili a spolupracovali s odborníky na slovo vzatými, zejména pro jejich neocenitelné rady a zkušenosti. Výsledkem byl historicky 1. Dotazníkový průzkum přímo v brdském terénu (2016).
Aby to bylo téměř dokonalé, ověřili jsme si i tzv. Testem hypotéz, zda-li naše práce může mít smysl a pro veřejnost (sportující i nesportující) jakýkoliv přínos, a to i nemateriální.
Inzerce:
Letošní "skokan" v tržbách a velmi kvalitních, nabízených službách.
PIVOVAR PODLESÍ
A tak jsme se vás v době již od 17.4. do 20.10.2016 přímo v našich Brdech vyptávali.
Pokládali jsme vám 5 pečlivě vybraných otázek (a jednu doplňující navíc) a výsledky pečlivě zapisovali. Vzpomínáte si?
Přímo v Brdech (namátkou například Na Carvánce, na Toku, u Pilské nádrže, na Padrtích nebo na Houpáku a dalších brdských místech) jsme slovili celkem 118 subjektů / respodnentů (páry, jednotlivci, skupiny, etc.) a pracovali tak v prvním roce zpřístupnění CHKO Brdy s dostatečně širokým, statistickým vzorkem. Všechna data jsme pak vložili do souhrné excelovské tabulky a tvořili výsledné grafy.
Získaná data primárně využíváme pro nás, náš obsah a zejména pro naše inzerenty.
Používáme je však i při plánování našich aktivit, aby odezva a zpětná vazba, vás, čtenářů, byla co nejširší. Všechny výsledky tak máme v přehledných souhrnech a grafech, včetně našeho výsledného Testu hypotéz (3 otázky), který se vztahoval zejména ke vzniku našeho portálu.
Statistický souhrn výsledků dotazníkového průzkumu, CHKO Brdy 2016, autor: Petr Piskač, MBA, Redakce ObjevBrdy.cz
Nyní vám ta "ostrá" data z r. 2016 zdarma předkládáme.
Pokud máte penzion, restauraci v okolí Brd, můžete porovnat "svá" čísla s těmi našimi.
Inspirovat se jimi, případně ověřit si, jestli i vaši návštěvníci / zákazníci to viděli v Brdech podobně, jako náš vzorek.
Vstupní data:
- oslovili jsme přímo uvnitř CHKO Brdy 118 subjektů / respondentů
- byly to skupiny, páry, rodiny s dětmi, jednotlivci..
- položili jsme jim 5 základních otázek a jednu doplňující otázku
- výsledky jsme analyzovali a vyhodnotili pro potřeby našich inzerentů
- letošní rok (2017) máme 121 respondentů a odlišná (mnohem příznivější!) data
Graf č. 1 - Statistický souhrn
Náš komentář: v r. 2016 jsme v CHKO Brdy zaznamenali tyto skupiny: nejvíce páry (1), pak dospělí s dětmi (2) a skupiny (3). Jak vidno, objevování Brd v 1. roce bez jakýchkoliv turistických tras bylo spíše skupinkovou záležitostí.. Ale pro místní restaurace více strávníků najednou a pro penziony plné pokoje (nikoliv jen 1 obsazené lůžko).
Graf č. 2 - Odkud návštěvníci Brd byli?
Náš komentář: v r. 2016 nejvíce Brdy táhly "Pražany". Celých 37% a tvořili tak nejpočetnější skupinu (je to logické, může za to skvělá dálniční dostupnost). Následovalo Příbramsko (32%, tedy místní) a 22% - Čechy - ostatní. Zajímavý je (zatím) nízký podíl Moravy (pouze 9%).
Ale i to se dá změnit..
Graf č. 3 - Hledaly se Brdy na internetu?
Náš komentář: obecně platí, že než se češi někam vydají, snaží se získat maximální objem informací předem. 87 respondentů hledalo Brdy aktivně na internetu. 29 respondentů je znají
(to jsou ti místní) a 2 zcela nehledali (např. pouze projížděli a byli někým náhodně upozorněni).
Graf č. 4 - Na kolik dní tito návštěvníci přijeli?
Náš komentář: v r. 2016 platilo (a graf č. 2 to dokazuje), že Pražané přijeli v drtivé většině pouze na 1 den (dobrá dostupnost CHKO Brdy na Příbramsku po D4 - pouze 45 minut). Plných 24% přijelo na víkend (hurá :-) a zbylých 24% se odvážilo na delší pobyt.
Bylo to pro ně dobrodružství, se špatnými mapami, bez jakýchkoliv značených cest, bez upoutávek "kam". Mimochodem to nejvíce vadilo!
Graf č. 5 - Co hledali návštěvníci na internetu především?
Náš komentář: je to logické, 38% návštěvníků hledala hlavně místa v Brdech (kam jít). 35% návštěvníků z našeho vzorku hledalo logicky nějakou dobrou restauraci, kam vyrazit po výletě.
A menší díl (27%) hledalo ubytování (měli zájem poznávat Brdy déle).
Přesně to koresponduje i s navštěvovaností našich stránek (výlety/restaurace/ubytování)
Graf č. 6 - Znají (znali) návštěvníci město Příbram?
Náš komentář: jsme z Příbrami, naše redakce sídlí v Příbrami. Logicky jsem ale hledali místa pro tzv. alternativní program v okolí Brd. Naše myšlenka byla, aby návštěvníci, pokud se zhorší počasí, neujeli rychle zpět domů, ale místo do deště nebo do nepřízně počasí vyrazili do aquaparku, Hornického muzea, atd. A tak jsme se jich zeptali, jestli Příbram znají a mají o ní nějaké povědomí.
Kromě toho, že se prý zde hraje "zoufale špatný fotbal" :-) jen málo lidí vědělo o lákadlech v příbramském regionu (fenomenální Hornické muzeum, památník Vojna, Svatá Hora, etc.).
A tak náš zájem byl návštěvníky nasměrovat a doporučit.
Bohužel, graf z r. 2016 je vizitkou našeho města a předchozího vedení města.
My jsme již svůj díl přiložili, i město Příbram, pokud má zájem, může s těmito daty dále pracovat
a vylepšit to, co se vylepšit pro turismus dá, chce-li.
Podařil se nám doslova majstrštyk!
Skutečně. Celý rok jsme suplovali v Brdech destinační agenturu a destinační management obecně.
Již jste si koupili naše pohlednice, vaše děti přidaly naše razítka, koupili jste si naši turistickou známku No. 2389 TŘEMOŠNÁ, hrajete naši hru s Fabiánem.
To vše se vám líbí a o všem již víte, vyptáváte se. Jistě byste nevěřili, že jsme to zvládli bez jakýchkoliv dotací. Ano je to tak! Nikdo nás neplatí, nikdo nám nediktuje, co máme psát a koho velebit (i když by někteří chtěli) a vidíte: dá se to udělat, stačí chtít! :-)
Investovali jsme letos přes 42.000,- Kč, s fabiánskými cenami to bude něco přes 50.000,- Kč. Napsali jsme za letošek přes 240 článků a to je teprve říjen, do konce roku chybí ještě tři měsíce..
Ale zpět k číslům za r. 2017: již teď můžeme naznačit, že se nám podařilo přilákat návštěvníky Brd na více dnů, tzn. ubytovali se u nás na Příbramsku a zůstali tu déle než 1 den. To číslo, které se nám z r. 2016 vůbec nelíbilo a které jsme chtěli změnit, jsme opravdu změnili! K lepšímu!
(graf č. 4, podíl 1 nebo 2 dny ubytování)
No a těm škarohlídům, kteří by říkali, že to v Brdech takto nemůže fungovat, píšeme: NEJVĚTŠÍM SKOKANEM za letošní rok ZE VŠECH se stal Pivovar Podlesí!
A to jak fenomenálními tržbami, tak zejména kvalitou nabízených služeb (ubytování a restaurace, včetně snídaní). Čím to? Nespoléhají ani na nás, ani na CHKO Brdy, ale tvoří si vlastní program, do kterého zapadáme i my. A hlavně: spolupracujeme :-) Smekáme pomyslný klobouk!
Mimochodem: spustili jsme nyní novou anketu, kterou najdete na hlavní stránce Objevbrdy.cz,
ve sloupci napravo. Jak se vám líbila letošní letní turistická sezóna??
Zajímá nás váš názor, můžete hlasovat!
Máte otázky? Pište, odpovíme vám!
Vaše redakce ObjevBrdy.cz
Muži: 0% | Ženy: 0% | Rodiče: 0% | Chodec: 0% | Běžec: 0% | Cyklista: 0% | In-linista: 0% | Lezec: 0% | Běžkař: 0%
12|12|2024 Jan: Po nalezení této trasy vhodné pro kočárky jsme se s rodinou a malým miminkem nadšeně vydali po lesní..
12|12|2024 Radomil Šukač: Nejhoršī